روستای باغو کیش ، محل زندگی بومیان جزیره
نوشته شده توسط : gheirati

کیش که در قدیم آن را قیس مینامیدند محل زندگی بومیانی بود که مشغول ماهیگیری بودند. امروزه کیش به یکی از مقاصد ایرانیان برای رزرو تور کیش و سفر شده است. به دلیل سرمایه گذاری های فراوانی که بر روی این جزیره شده است سالانه حدود 1 میلیون نفر به این جزیره سفر می کنند. در این مقاله می خواهیم درباره روستای باغو کیش صحبت کنیم.

 

روستای باغو کیش معرفی

معرفی روستا باغو

در فاصله ی دوری از شهر های زیبا و ساختمان های بلند جزیره، روستای قدیمی و تاریخی وجود دارد که در آن درختان کهنسال و و خانه ها و مسجدی تاریخی می بینید. بازدید از این روستا خالی خالی از لطف نیست و ارزش آن را دارد تا به دور از هیاهوی شهر از طبیعت واقعی کیش لذت ببرید.

روستای باغو کیش 1

برای رزرو بازدید از این روستا و رزرو تور لحظه آخری کیش به سایت hitour24 مراجعه کنید.

دلیل نام گذاری باغو

قدیمی های جزیره می گویند باغو نام پیر زنی صد ساله است. در گذشته که این روستا به دست پرتغالی ها تصرف شد آن پیرزن در این روستا زندگی می کرد. داستان های این پیرزن 100 صد ساله را تحت عنوان افسانه ننه باغو برای کودکان و مسافران بیان می کنند.

روستای باغو کجاست؟

روستا در جنوب غربی جزیره قرار دارد و از دو مسیر متفاوت می توانید به آن برسید، از سمت میدان غروب کیش و بزرگراه خلیج فارس.

مکان ها دیدنی روستای باغو کیش

در این روستا آثار و فرهنگ و هنر مهم و ارزشمندی را پیدا کنید که بسیار قدیمی اند.

مسجد النبی

مسجدی نسبتا کوچک که در هنگام ورود به روستا با آن موجه می شوید و مجذوب قدمت و زیبایی آن می شوید. قدمت آن به سال 981 هجری قمری بر میگردد و قدیمی ترین بنا جزیره است. در کنار مسجد یک چاه وجود دارد و که آبی قدیمی در آن جریان دارد.

روستای باغو کیش مسجد النبی

درختان لور

قدیمی ترین درختان این جزیره در روستا وجود دارند که مجموعه آنها را لور می نامند. درخت لور کمیاب ترین درخت دنیا است و خانواده درختان انجیر است و میوه ای به بزرگی فندق و رنگی قرمز دارد.

روستای باغو کیش درختان لور

اگر قصد سفر به دبی را دارید می توانید به سایت hitour24 مراجعه کنید و رزرو تور دبی را انجام دهید.

فرهنگ و ساکنین روستای باغو

تعداد اهالی روستا بسیار کم شده است و فقط چند خانواده دامدار، در این روستا زندگی می کنند. خاک روستا حاصل خیز است، این یعنی علاوه بر دامداری، کشاورزی هم انجام می دهند. این روستا از طریق فروش دام هایش هزینه های خود را در جزیره تامین می کند. همچنین در چند سال اخیر روستاییان شروع به پرورش کندو زنبور کرده اند و آن را به مسافران و ساکنین شهر می فروشند.

اهالی روستا در چادر های خود با نان و غذا های محلی خود جشن ها و مراسم های سنتی خود را برگزار می کنند. و گردشگران از آنها بازدید می کنند و با این فرهنگ و مراسمات آشنا می شوند.

روستای باغو کیش فرهنگ

اقامت در روستای باغو

شما اگر به تهران یا به مشهد سفر کنید، می توانید رزرو هتل تهران و رزرو هتل مشهد را قبل از شروع سفر با مراجعه به رزرواسیون های هتل انجام دهید، کیش هم از این قاعده مستثنی نیست و می توانید به راحتی با رزرو هتل کیش محل اقامت خود را رزرو کنید. اما اقامت در روستای باغوکمی متفاوت است. در این روستا هتلی وجود ندارد و باید خانه های محلی و سوئیت ها روستا را اجاره کنید.

روستای باغو کیش سفر

بهترین زمان بازدید از روستا زمانی است که جزیره آب و هوای مطلوب دارد، اقامت در فصول گرما سال در این روستا به دلیل کبود امکانات سرمایشی کمی سخت است، در فصول پاییز و بهار سفر به کیش و روستای باغو بسیار مناسب است. در نظر داشته باشید، رزرو تور لحظه آخری نیز در رزرواسیون hitour24 در فصول خنک سال صورت می گیرد.

اگر قصد سفر به مشهد دارید، می توانید برای رزرو هتل مشهد به رزرواسیون hihotel مراجعه کنید و آنها را با هم مقایسه کنید.

سخن آخر

جزیره کیش در دهه های اخیر بزرگترین قطب تفریحی و گردشگری کشور است که شما می توانید انواع تفریحات آبی ساحلی را انجام دهید. اما پیشنهاد تیم ما این است در کنار تفریحات مدرن جزیره از روستای تاریخی این جزیره هم بازدید کنید.





:: برچسب‌ها: رزرو هتل های کیش , هتل های کیش , رزرو هتل , رزرو تور , رزرو تورکیش , ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: